این صندل‌های طلا امروزه در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. برخی از مشهورترین این صندل‌های پرزرق و برق در مقبره‌های ملکه‌های «تحوتموس سوم» کشف شده‌اند. این فرعون دودمان هجدهم مصر، همسرانش را به همراه صندل‌هایی از جنس ورقه‌های طلا دفن کرد. این صندل‌ها به گونه‌ای طراحی و حکاکی شده‌اند که شبیه صندل‌های چرمی به نظر برسند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: به منظور تسهیل رأی دادن مردم، مجریان انتخابات باید امکاناتی فراهم کنند تا اقشار مختلف مردم به آسانی در انتخابات شرکت کردند.
در این مطلب درباره‌ی کوزه‌های کانوپیک و اینکه چرا مصریان باستان اندام خاصی از بدن متوفی را جداکرده و درون این کوزه‌ها می‌گذاشتند، می‌خوانید.
توضیحاتی از وزیر نیرو، درباره طرح پاداش مدیریت مصرف برق را مشاهده میکنید.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور در آستانه دو انتخابات مهم باید زودتر تکلیف فرمانداران و مجریان انتخابات را مشخص کند.
کشف تابوت‌نوشته‌های مصری از مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۰۰۰ طلسم و افسون مخصوص خاکسپاری رونمایی کرد که در فاصله ۲۰۵۵ تا ۱۶۵۰ پیش از میلاد روی تابوت‌ها نوشته شده‌اند.
اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌ کشورهای عضو اکو گفت: در تلاش برای تأسیس شبکه مجریان تورهای گردشگری کشورهای عضو اکو هستیم تا این فرآیند تسهیل شود.
مصریان مومیایی کردن را حدود ۳۴۰۰ سال قبل از میلاد آغاز کردند. حدود ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد هم فهمیدند که برداشتن اندام‌های داخلی به پایین آوردن سرعت تجزیهٔ بدن کمک می‌کند.
هنوز مشخص نیست که آیا این دست‌ها از افرادی که قبلاً مرده‌اند قطع شده یا اینکه در زمان بریده شدن دست‌ها صاحبانشان هنوز زنده بوده‌اند. آنچه در حال حاضر با تحلیل‌های استخوان‌شناسی اثبات شده این است که مصریان باستان چگونه دستان را قطع می‌کرده‌اند.
فطیر (feteer maltout) که در ایران خودمان نیز به انواع و اقسام روش‌ها طبخ می‌شود نوعی دسر مربوط به دوران مصر باستان است که مصریان عادت داشتند آن را به خدایانشان تقدیم کنند. این دسر نیز از آن موقع به محبوبیت بالایی نزد مصریان و اهالی خاورمیانه دست پیدا کرده است.
این پاپیروس که حدود ۱۶ متر طول دارد و حاوی بخش‌هایی از کتاب مردگان است، ماه گذشته در مصر کشف شد.
گلِ نیلوفرِ آبی‌رنگ نمادی از زندگی و نامیرایی در مصر باستان بود که از خواصِ مخدرِ آن برای ارتباط با دنیای معنوی استفاده می‌شد. این نوع مخدر می‌توانست روی ادراک، رفتار و وضعیتِ افراد اثر بگذارد. این مواد مخدر اغلب توسطِ فرقه‌های معنوی در سراسر جهان و در فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال ماده مخدری با نامِ ayahuasca توسطِ مردمانِ بومی آمازون، شمن‌ها و برخی کلیسا‌های برزیلی مصرف می‌شود.
ارتش رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر تخریب منازل مجریان عملیات های اخیر در قدس اشغالی و کرانه باختری خبر داد.
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که از وزرای افراط گرای کابینه نتانیاهو محسوب می شود، به طور جدی بر لزوم مصادره منازل مجریان عملیات تاکید کرد.
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که از وزرای افراط گرای کابینه نتانیاهو محسوب می شود، به طور جدی بر لزوم مصادره منازل مجریان عملیات تاکید کرد.
پس از قرار گرفتن نام سپاه در بین گروه‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا، مجریان تلویزیون در حمایت از سپاه با لباس فرم این نهاد روی آنتن زنده رسانه ملی حاضر شدند.
مصریان باستان با آسیاب مواد معدنی و ترکیب آن‌ها با دیگر مواد مثل چربی حیوانات برای افزایش چسبندگی و ماندگاری، سایه چشم درست می‌کردند. آن‌ها خود را به رنگ‌های خاصی محدود نمی‌کردند و از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها استفاده می‌کردند.
یکی از شناخته شده‌ترین نماد‌های مصر باستان پرنده مصری است. به عنوان نمادی برای زندگی پس از مرگ و تولد دوباره و همچنین مکانی برای رفتن روح عمل می‌کرد. مصریان معتقد بودند که پس از مرگ، روح یک فرد توسط پرنده‌ای ربوده می‌شود و به اوزیریس بر تخت او می‌پیوندد.
پیرو ممنوع‌المصاحبه شدن ارکان فدراسیون فوتبال با دستورالعمل دبیر کل این مجموعه، اعلام شد هیچ رسانه‌ای در صداوسیما حق انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال را ندارد.
رسول مجیدی از مجریان ویژه برنامه‌های جام جهانی گفت: صداوسیما به کسی میلیاردی دستمزد نمی‌دهد، اما در تولید یک برنامه اسپانسر نقش بسیاری مهمی دارد وگرنه سازمان صداوسیما به کسی میلیاردی دستمزد نمی‌دهد. حتی اگر آن شخص مهران مدیری باشد.
بحث و جدل گری لینه‌کر و پیرس مورگان، دو مجری مشهور دنیای رسانه، همچنان ادامه دارد.
در مناظره مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «عنوان اعتراض دارم ۲» مطرح شد که «می‌توان با انجام اصلاحاتی در ساختار، فضا را برای بیان و پذیرش اعتراض آماده کرد.»
در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، چه مجریان و گزارشگرانی برای این ویژه برنامه‌ها انتخاب شده اند؟ کدام‌ها به قطر اعزام شده یا می‌شوند و چه افرادی قرار است اداره گر ویژه برنامه‌هایی باشند که از استودیو‌ها روی آنتن می‌روند؟
معاون پلیس فتا با اشاره به جزئیات ترفند کلاهبرداران گفت: در مواردی حتی دیده شده که کلاهبرداران پس از جمع‌آوری این اطلاعات با مردم تماس می‌گیرند و با تقلید صدای برخی مجریان معروف و ایجاد صدای تشویق فیک به فرد وعده پرداخت پول به عنوان جایزه را می‌دهند و در نهایت از آنان درخواست می‌کنند که کد پیامک ارسال شده را در اختیارشان قرار دهند تا مبلغ جایزه به حسابشان واریز شود. غافل از اینکه این کد همان رمز دوم بانک است.
مجریان خانه مسافرها در واکنش به بخشنامه حذف«مجوز مجری» که چند روز پیش توسط وزارت میراث فرهنگی به اداره های کل میراث فرهنگی ابلاغ شد واکنش نشان داده و آن را مخالف اصل ۴۴ قانونی اساسی دانستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ